Violet
Dethi

Tin tức thư viện

Khắc phục hiện tượng không xuất hiện menu Bộ công cụ Violet trên PowerPoint và Word

12099162 Kính chào các thầy, cô. Khi cài đặt phần mềm , trên PowerPoint và Word sẽ mặc định xuất hiện menu Bộ công cụ Violet để thầy, cô có thể sử dụng các tính năng đặc biệt của phần mềm ngay trên PowerPoint và Word. Tuy nhiên sau khi cài đặt phần mềm , với nhiều máy tính sẽ...
Xem tiếp

Quảng cáo

Hỗ trợ kĩ thuật

Liên hệ quảng cáo

  • (024) 66 745 632
  • 096 181 2005
  • contact@bachkim.vn

Tìm kiếm Đề thi, Kiểm tra

Đề cương ôn thi

Wait
  • Begin_button
  • Prev_button
  • Play_button
  • Stop_button
  • Next_button
  • End_button
  • 0 / 0
  • Loading_status
Nhấn vào đây để tải về
Báo tài liệu có sai sót
Nhắn tin cho tác giả
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Nguyển Thị Huyền Nga
Ngày gửi: 21h:34' 09-12-2018
Dung lượng: 1.0 MB
Số lượt tải: 143
Số lượt thích: 0 người
Date of planning; 26/8/2018
PERIOD 1 – INTRODUCTION

Teaching of date
class in date
class
 Total of sts






28/8/2018

12B5



1. Mục đích.
- Giới thiệu chương trình sách giáo khoa và các bài kiểm tra 45 phút và học kỳ trong năm học.
2. Nội dung.
- 16 đơn vị bài học.
+ Kỳ 1: - Unit 1 – unit 8 ( tiết 1 – tiết 42) (4 written tests: fifteen – minute tests & forty - five - minute tests)
- Revision (tiết 45 - 51)
- 45 minute test – Term I & test correction (tiết 52 - 53)
+ Kỳ 2: - Unit 10 – unit 16 ( tiết 54 – tiết 97) (4 written tests: fifteen – minute tests & forty - five - minute tests)
- Revision (tiết 98 - 103)
- 45 minute test – Term II & test correction (tiết 104 - 105)
* Tự chọn: 9 tiết trong năm học 2016 – 2017 (kỳ 1)


Date of planning: 28/8/2018
 UNIT 1: HOME LIFE

PERIOD 2 +3
(1st period: Reading)

Teaching of date
class in date
class
 Total of sts






30/8/2018- 4/9/2018

12B5


I. Aims: After the lesson, students can be able to:
- Scan for the specific information about family
- Acquire some vocabulary items about family
- Develop speaking skill by telling about their family
II. Materials:
Textbook, handouts
III. Procedure:
T
T’s activities
Ss’ activities
Content



5’








10’




- Ask sts to look at the picture in their book & raise questions:

- Lead in the lesson.









- Get sts to skim the passage & guess the meaning of the new words.
- Present some new words and phrases in the text
- Guide reading the new words
- Call on some ss to read.

- Give correction about the sts’s pronunciation
- Checking technique by“rub out and remember”.




- Look at the picture in their book & answer the questions
(Ss’answers may vary)
- Listen.









- Skim the passage & guess the meaning of the new words.
- Listen and write on the notebooks
- Read the new words in chorus after the teacher
- Read aloud in front of the class


- Do after listening to the teacher’ instruction.
A. CLASS ORGANIZATION.
- 12 sts.
B. PROCEDURE.
I- Pre – reading.
* Questions:
+ How many people are there in the picture?
+ Who are they?Do you think they are a family?
+ What are they doing?
+ Where is the family?
*Suggested answers:
+ There are 4.
+ They are parents and children
+ Yes, they are a family
+ The father is playing with the son and the mother is helping her daughter with her study.
+ The family is at home
* Vocabulary pre – teach:
+ shift (n): ca trực
+ to join hands (v): = work together cùng nhau, hợp sức
+ caring (a): quan tâm tới người khác
+ rush to the market (v): vội vã ra chợ
+ give a hand (v): giúp một tay
+ household chore (n): việc nhà
+ mischievous (a): = playful tinh nghịch, ranh mãnh
+ close-knit (a): gắn bó với nhau
+ take the responsibility for doing sth: có trách nhiệm làm việc gì đó.
+ tobe willing to do sth: sẵn sàng làm gì đó


10’









12’

- Ask sts to read the passage in 5 mins.
- Ask sts to work in groups of 4 in 4mins to do task 1.

- After 4mins, ask some of presenters to give their answers.
- Ask if other groups agree or not.
- Check the answers with the whole class by explaining the key words when neccesary:
+ “Men build the house and women make it home”: (translation)
- Ask ss to read carefully the questions in 1’.
- Check sts’ understandings of the questions.
- Ask sts to work in pairs in 5’ to read through the passage again & try to set the position for the answer of each question first.
- Call on some pairs to give the answers
 
Gửi ý kiến