Tìm kiếm Đề thi, Kiểm tra
Ôn thi TS 10-Tuần 2-Unit 4

- 0 / 0
(Tài liệu chưa được thẩm định)
Nguồn:
Người gửi: Vũ Vạn Xuân
Ngày gửi: 16h:05' 20-05-2019
Dung lượng: 39.2 KB
Số lượt tải: 128
Nguồn:
Người gửi: Vũ Vạn Xuân
Ngày gửi: 16h:05' 20-05-2019
Dung lượng: 39.2 KB
Số lượt tải: 128
Số lượt thích:
0 người
UNIT 4 - LEARNING A FOREIGN LANGUAGE
Key words, derivatives and structures:
Foreign _________________________________________
_________________________________________
Adj N N
(thuộc về) nước ngoài ngữ Ngoại kiều
to examine _________________________________________
_________________________________________ _________________________________________
V N N N
Kiểm tra, hỏi thi thi Giám khảo Thí sinh
aspect = s _________________________________
N
Mặt, khía cạnh
to attend
_____________________________________________ _____________________________________________ ___________________________________ = candidate
V N [ ]
N []
N [ ]
Tham gia, tham dự, có mặt.
Sự tham dự
Sự chú ý
Người tham dự, thí sinh
terrible __________________________________________
Adj Adv
Khủng khiếp, ghê tởm Rất (= very); Thật tệ hại
to award = r_____________/ p ____________
( Award Sb __________ St. ( R____ Sb __________ St. ( P____ Sb __________ St
V
Thưởng, tặng
scholarship ( ________________________________
N N
Học bổng Học giả
to persuade
Persuade Sb + _________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________
V N Adj
Thuyết phục Thuyết phục ai làm gì Sự thuyết phục Có tính thuyết phục
r________________________________ _________________________________
N [ ] Adj
Sự nổi danh, danh tiếng Danh giá
______________________________________ St. ________________________________________ ________________________________________
Adj
V N
Đủ trình độ chuyên môn về … Đánh giá chất lượng Phẩm chất, chất lượng
Advertisement ___________________________________________ ___________________________________________
N N V
Sự quảng cáo, mục quảng cáo Ngành quảng cáo Quảng bá
edition
________________________________ ________________________________
N N V
Lần xuất bản, bản in Biên tập viên
Biên tập
detail ___________________________________________ ___________________________________________
N V Adj
Chi tiết Tả chi tiết, liệt kê Cặn kẽ, tỉ mỉ
in________________________________ in________________________________
N
Viện, học viện Cơ quan, trụ sở
look forward ____________________ St/ V-ing = be ___________________________ about St
Phr.V
Trông chờ, mong đợi
to supply
Supply Sb ________________ St. ______________________________________________ ______________________________________________
V N N
Cung cấp, tiếp tế Nguồn cung cấp Nhà cung cấp
polite # ________________________________
Be polite ___________ Sb __________________________________________ __________________________________________
Adj Adv N
Lịch sự, lễ phép # vô lễ Một cách lịch sự Phép lịch sử
18. available ≠ _________________________________________ __________________________________________
Adj Adj N
Sẵn có, có hiệu lực Không có sẵn, hết hiệu lực Sự sẵn có, hiệu lực
19. able be able __________________ St = be _________________________of doing St. = It + be + _____________________ + for Sb + to do St able ≠ _____________________ ________________ ≠ _________________
Adj Adj V
Có thể Có thể làm gì Cho phép / Không cho phép
20. inform ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________
V N [ ] N N Adj
Thông báo Thông báo cho ai về điều gì Thông tin Người đưa tin Chỉ điểm, mật thám Có nhiều tư liệu
WORD FORM PRACTICE
We have well_______________ teachers. (qualify)
There are three main types of _______________ institutions. (educate)
There will be an _______________ next week. (examine)
She got the _______________ from the library. (inform)
She is an _______________ teacher who has taught for 25 years. (experience)
I hope you will be able to pass the _______________ examination. (write)
He learned that the house was for sale through an _______________ (advertise)
What are your _______________ English songs. (favor)
We hope you will be able to pass the _______________ examination. (speak)
You ought to give reason for your _______________. (choose)
The _______________ asked Lien how she would use English in the future. (exam)
If you want to sell your old car, put an _______________ in newspaper. (advertise)
Try to use as much detail as _______________ in your answer. (possibility)
Oxford is a university with an excellent _______________ in England. (repute)
I’d love to go to your party, _______________ I have to go some where else (fortunate)
I _______________ with you on spending so much money on buying clothes. (agree)
You should improve your _______________.(pronounce)
The ______________ Vietnamese exam is being held next Saturday. (speak)
We like reading _________________________ books. (inform)
The colorful ____________________________ attract a lot of teenagers. (commerce)
REWRITING PRACTICE
Suggest + Ving = Let’s / Shall we …
S1 + suggest + (that) S2
Key words, derivatives and structures:
Foreign _________________________________________
_________________________________________
Adj N N
(thuộc về) nước ngoài ngữ Ngoại kiều
to examine _________________________________________
_________________________________________ _________________________________________
V N N N
Kiểm tra, hỏi thi thi Giám khảo Thí sinh
aspect = s _________________________________
N
Mặt, khía cạnh
to attend
_____________________________________________ _____________________________________________ ___________________________________ = candidate
V N [ ]
N []
N [ ]
Tham gia, tham dự, có mặt.
Sự tham dự
Sự chú ý
Người tham dự, thí sinh
terrible __________________________________________
Adj Adv
Khủng khiếp, ghê tởm Rất (= very); Thật tệ hại
to award = r_____________/ p ____________
( Award Sb __________ St. ( R____ Sb __________ St. ( P____ Sb __________ St
V
Thưởng, tặng
scholarship ( ________________________________
N N
Học bổng Học giả
to persuade
Persuade Sb + _________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________
V N Adj
Thuyết phục Thuyết phục ai làm gì Sự thuyết phục Có tính thuyết phục
r________________________________ _________________________________
N [ ] Adj
Sự nổi danh, danh tiếng Danh giá
______________________________________ St. ________________________________________ ________________________________________
Adj
V N
Đủ trình độ chuyên môn về … Đánh giá chất lượng Phẩm chất, chất lượng
Advertisement ___________________________________________ ___________________________________________
N N V
Sự quảng cáo, mục quảng cáo Ngành quảng cáo Quảng bá
edition
________________________________ ________________________________
N N V
Lần xuất bản, bản in Biên tập viên
Biên tập
detail ___________________________________________ ___________________________________________
N V Adj
Chi tiết Tả chi tiết, liệt kê Cặn kẽ, tỉ mỉ
in________________________________ in________________________________
N
Viện, học viện Cơ quan, trụ sở
look forward ____________________ St/ V-ing = be ___________________________ about St
Phr.V
Trông chờ, mong đợi
to supply
Supply Sb ________________ St. ______________________________________________ ______________________________________________
V N N
Cung cấp, tiếp tế Nguồn cung cấp Nhà cung cấp
polite # ________________________________
Be polite ___________ Sb __________________________________________ __________________________________________
Adj Adv N
Lịch sự, lễ phép # vô lễ Một cách lịch sự Phép lịch sử
18. available ≠ _________________________________________ __________________________________________
Adj Adj N
Sẵn có, có hiệu lực Không có sẵn, hết hiệu lực Sự sẵn có, hiệu lực
19. able be able __________________ St = be _________________________of doing St. = It + be + _____________________ + for Sb + to do St able ≠ _____________________ ________________ ≠ _________________
Adj Adj V
Có thể Có thể làm gì Cho phép / Không cho phép
20. inform ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________ ( _______________________________________
V N [ ] N N Adj
Thông báo Thông báo cho ai về điều gì Thông tin Người đưa tin Chỉ điểm, mật thám Có nhiều tư liệu
WORD FORM PRACTICE
We have well_______________ teachers. (qualify)
There are three main types of _______________ institutions. (educate)
There will be an _______________ next week. (examine)
She got the _______________ from the library. (inform)
She is an _______________ teacher who has taught for 25 years. (experience)
I hope you will be able to pass the _______________ examination. (write)
He learned that the house was for sale through an _______________ (advertise)
What are your _______________ English songs. (favor)
We hope you will be able to pass the _______________ examination. (speak)
You ought to give reason for your _______________. (choose)
The _______________ asked Lien how she would use English in the future. (exam)
If you want to sell your old car, put an _______________ in newspaper. (advertise)
Try to use as much detail as _______________ in your answer. (possibility)
Oxford is a university with an excellent _______________ in England. (repute)
I’d love to go to your party, _______________ I have to go some where else (fortunate)
I _______________ with you on spending so much money on buying clothes. (agree)
You should improve your _______________.(pronounce)
The ______________ Vietnamese exam is being held next Saturday. (speak)
We like reading _________________________ books. (inform)
The colorful ____________________________ attract a lot of teenagers. (commerce)
REWRITING PRACTICE
Suggest + Ving = Let’s / Shall we …
S1 + suggest + (that) S2
 
Các ý kiến mới nhất